zondag 24 oktober 2010

Makkelijker gezegd dan gedaan

De tweede maandopdracht voor de fotoclub was dit keer: 'maak een koeienfoto'. Ruim een maand geleden was het een prachtige zonnige dag, dus ik ging op pad. Het bleek echter al gauw; deze opdracht was makkelijker gezegd dan gedaan! Ik had namelijk een plaatje in mijn hoofd; koe bij de sloot en dan een mooie reflectie in het water van de koe (uiteraard). Nou die had ik op een gegeven moment, maar het resultaat viel tegen, bah! En daarna had de koe ook zijn interesse verloren en was al weer van het water weggelopen, ohhh! Het blijkt maar weer geduld is een schone zaak zeker in de fotografie! En de koe was echt niet meer van plan in de buurt van het water te komen.

Niet getreurd! Hup....op de naar de volgende koe en uiteindelijk vond ik op een idyllisch plekje wat geschikte fotomodellen. En deze is het uiteindelijk geworden, ik vond hem zelf heel leuk om dat deze dame op me af kwam lopen en de rest bleef lekker door grazen.











13 opmerkingen:

  1. mijn kan die schaduw3 op de laatste foto niks schelen.
    Hij is gewoon heel leuk!!!!!
    ik houd wel van dit soort foto`s.
    Zeker ...zeker ...die andere zijn roosmantischer...maar deze is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De laatste foto vind ik erg leuk, heerlijk die nieuwsgierige kop. Idd een beetje jammer van de schaduw. Maar dat probleempje is vast wel op te lossen met photoshop oid.
    Maar ook de andere foto's mogen er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn heel mooie foto's. Koeien zijn fotogenieke modellen en vinden het vaak niet erg om te poseren. Ideaal dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Artmus, ik vind dat soort foto's ook erg leuk, maar ik ben nogal kritisch op mijn eigen foto's vandaar.
    @ Sylvia, ja heb ik geprobeerd maar toen werd het oog een soort alien-achtig oog, dus dat zag er ook niet uit. Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds aan het leren ben om Photoshop onder de knie te krijgen anders was het misschien wel gelukt.
    @ Fokkio, dat zijn ze zeker, ik heb er ook erg van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Laurette,
    ja, lastig he die beessies?? de mooiste fotomomenten zijn altijd net als je je camera opgeborgen hebt... rrrr....
    maar deze zijn hartstikke goed gelukt, hoor! :)
    alles goed met you & de fam?
    groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch een heel mooie foto-oogst, Laurette:-)
    Vind die snuiten met die zachte haartjes ook altijd zo aandoenlijk!
    (je kunt het schaduw-gedeelte in PS selecteren en dan wat lichter maken, maar 't hangt vd foto af wat het resultaat wordt;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Koeien zijn altidj grappig om te fotograferen,maar al sje een opdracht hebt, doen ze niet wat jij wil natuurlijk.
    Ze komen wel altidj naar je toe, gezellig.
    De eerst foto is mooi gelukt toch ?
    idd jammer van de laatste foto, is verder wel grappig en goed gelukt, zo close.
    Groetjes en succes met de fotoclub

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met een vooropgezet idee gaan fotograferen is altijd wat wordt aanbevolen,dat maakt het er niet makkelijker op. Wel leuk toch als je resultaten hebt. Je 'uitverkoren'foto heb je op een goed moment genomen vind ik. Maar de laatste 'steelt' toch de show wat een uitnodigende snuit steekt ze je toe.
    Groetjes Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Koeien doen het immer leuk op de foto en geven je nooit een gevoel van niet willen. Ik mag ze altijd weer graag zien op de foto....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, ik zie je al staan "kom op koe, ga bij dat water staan!" Helaas deed ie dat niet op commando. Maar je hebt een goed alternatief gemaakt. Mooi dat de koe op je af kwam lopen, daardoor heeft de foto ineens diepte (naar de andere koeien toe).

    Gewoon allemaal mooie Hollandse plaatjes Laurette.

    Groetjes,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het valt inderdaad niet mee! Die beesten bewegen alle kanten op, staan soms te ver of gewoon te dicht op elkaar.
    Je foto met de lopende koe is wel leuk geworden. Ook heerlijk groen dat gras!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alles goed !! Ben je gestopt met bloggen???
    groetjes Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Ada, lees mijn nieuwe logje maar. Dank voor je berichtje, maar stoppen met bloggen 'no way' ;-). Het komt wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen