zondag 5 december 2010

Tentoonstelling

Zoals ik al eerder op mijn blog schreef worden elke maand foto's van de fotoclub van alle leden geëxposeerd in openbare- en publieke ruimtes en dat wisselt dan steeds van tentoonstelling. Sinds vorig jaar is er ook een plek in een medisch zorgcentrum (het Hofland Medisch Centrum) bij mij in het dorp waar we mogen exposeren. Er hangen 12 lijsten en clubleden mogen als ze dat willen 12 foto's tentoonstellen. En mijn foto's hangen er nu tot eind december. Ik exposeer 12 foto's van mijn reis naar IJsland en van mijn trip naar Londen afgelopen augustus.

Dit stukje hoort bij de tentoonstelling

De eerste zes foto’s zijn gemaakt tijdens mijn reis naar IJsland in januari 2010. Het prachtige ruige vulkanische landschap is hopelijk goed tot uiting gekomen. IJsland met al zijn prachtige kleuren, vormen en het bijzondere licht heeft een onuitwisbare indruk op me gemaakt, met de geiser, een adembenemend natuurverschijnsel, als een van de hoogtepunten.

De andere foto’s heb ik afgelopen augustus in Londen gemaakt. Een echte wereldstad en ook nog eens eeuwenoud. Vandaar mijn keuze voor zwart/wit. Ik wil graag laten zien dat deze bruisende metropool ook nog steeds tijdloos is, met al die goed geconserveerde ceremonieën en tradities. 

En hier dan de foto's van IJsland:















En dan de foto's van Londen:















13 opmerkingen:

  1. Mijn ouders zijn afgelopen zomer in IJsland en Groenland geweest, het blijft indrukwekkend zulke landschappen te zien. Prachtig.
    Londen mag er ook zijn, ik vind het vooral mooi dat ze in zwart/wit zijn, past prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sylvia, Thanx! Groenland staat ook nog op mijn verlanglijstje maar welk land niet zucht, zucht.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. m.brunnenkreef@home.nl5 december 2010 om 20:24

    Hallo laurette; Wat een mooie foto colage van ysland schitterende foto,s myn compliment Groetjes mini.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die van ijsland zijn super ,lijkt mij trouwens een indrukwekkende belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's! Vooral die van ijsland spreken me aan door de prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig lekkere serie heb je weten te maken zeg! DIt is voor mij het pure genieten en blijft steeds weer mooi om naar te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. meid nou toch!!!
    die ijsland foto`s zijn geweldig.
    vooral de tweede.
    ja Londen is ook mooi maar gewoner.
    tjonge die indrukwekkende natuur...ik ben er stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. p.s. dat touwtje om die geiser doet bijna lachwekkend aan......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je IJsland foto's blijf ik spectaculair vinden Laurette wat een natuur. Met deze traditionele beelden van Londen en ook nog in zwart-wit wordt deze stad tijdloos, heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi laurette,

    ik kwam weer eens even spieken. Wat zijn je foto's toch altijd mooi. Ik heb je al een tijdje niet gezien op zaterdag ochtend ;) Hopelijk gaat alles goed. Je blog ziet er fantastisch uit.

    Groetjes Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie serie van Ijsland, idd prachtig die kleuren.
    Wat leuk zo'n expositie, kan men ze ook kopen ?
    Ook de serie van London is prachtig, ben er nooit geweest, zou wel willen, mooi al die gebouwen.
    Goede keuze dat je ze hebt omgezet in zw/wi, hoewel ik ook wel nieuwsgierig ben naar de kleurenversie.
    Mooi deze nieuwe site.
    Gaat snel en zie zoveel mensen die overstappen.
    Heb ik 2 jaar geleden als gedaan.
    Gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @allen, hartelijk dank voor de complimenten en reacties. Eerlijk gezegd had ik niet gedacht zoveel reacties te ontvangen omdat ik de foto's al op mijn oude weblog had geplaatst, maar zo zie je maar.......erg leuk!
    Thanx!
    Gr Laurette

    BeantwoordenVerwijderen