maandag 20 december 2010

Xmas shopping

Vorige week ben ik samen met mijn zus twee dagen naar Londen geweest. Gelukkig net voor de enorme sneeuwval waardoor we geen last hadden van vertragingen dan wel annuleringen of ander vliegtuigleed, gelukkig niet! Ik ben afgelopen augustus al in Londen geweest dus ging ik nu niet voor de bezienswaardigheden maar om naar de musical te gaan op West End (het zijn uiteindelijk zelfs twee musicals geworden, leuk, leuk, leuk!) en om te shoppen.

Het was vreselijk druk maar ondanks dat was het heel erg leuk. Fotograferen ging haast niet, vooral in 'Notting Hill', dat sinds de gelijknamige film heel veel toeristen trekt, is fotograferen werkelijk niet te doen. En daarbij om nou de boekwinkel, wat een belangrijke rol in de film speelde, te fotograferen met ik weet niet hoeveel Japanners er in......nou nee dank je wel! Het zweet stond op mijn rug met zoveel mensen in zo'n winkel, da's niks voor mij. Portobello Road is wel waanzinnig leuk met z'n markt en antiek winkeltjes, enig, maar wel in een rustige periode of niet in het weekend! Die beelden moet ik dus helaas onthouden, gelukkig heb ik toch een paar foto's in kerstsfeer kunnen schieten. De foto's zijn genomen in Covent Garden, zo leuk met al haar aparte en echte Engelse winkeltjes daar houd ik dus zo van!

Tja....ik ben gewoon een enorme fan van Londen, wat een stad en al helemaal in kerstsfeer!








8 opmerkingen:

  1. "En daarbij om nou de boekwinkel, wat een belangrijke rol in de film speelde, te fotograferen met ik weet niet hoeveel Japanners er in......"
    wat en nasleep heeft zo`n film hè.
    De plaatselijke middenstand zal er wel blij me zijn.
    Ja London is heerlijk!!!
    het is maar goed dat je ruim voor de narigheid weer thuis was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Levendige sfeerplaatjes, erg leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt je dus prima vermaakt in Londen, ondanks de enorme drukte. Londen is bij uitstek een mooie plaats om te zijn in deze tijd. Zelfs ik (als man) vond het leuk om een keer meegemaakt te hebben.

    Gelukkig geen blikken Japanners op je plaatjes. Nee, dan zijn deze sfeerplaten van Covent Garden veel mooier.

    Groetjes,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sfeertje is wel erg lekker he met deze dagen? Was het maar altijd zo gezellig. Leuk en mooi deze schots.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. London in kerfstsfeer is toch wel heel apart weet ik uit ervaring en de drukte neem je voor lief. De sfeer komt goed uit op de foto's die je toch nog maakte.
    groetjes Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel gezellig uit.
    Mooie foto's, heerlijk sfeertje.
    Gezellige kerstdagen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou het ook spaans benauwd krijgen met zo'n drukte! Dan heb ik ook al meteen geen zin om iets te fotograferen. Ik heb er gewoon geen geduld voor!
    Wat een immense kerstballen daar in dat winkelcentrum! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen